Du er her: Forside > Overdragelse > Udarbejdelse af overgivelsesskema

Generelt

Inden overdragelse opdateres overgivelsesskemaet om nødvendigt og fremsendes til kommunen.

Når centeroperatøren får besked fra Udlændingestyrelsen om, at en asylansøger har fået opholdstilladelse og i hvilken kommune den pågældende skal bo, indkaldes han/hun til en samtale, hvor der i fælleskab udfyldes et overgivelsesskema.

Formålet er at gennemgå, opdatere og samle oplysninger om den pågældende nye flygtning til brug for kommunens modtagelse af den pågældende, herunder planlægningen af flygtningens videre integrationsforløb.

Overgivelsesskemaet indeholder oplysninger om uddannelse og arbejdserfaring, både i hjemlandet samt evt. forløb i Danmark. Skemaet indeholder også oplysninger om familie- og sociale forhold, basale sundhedsmæssige oplysninger samt forventninger og ønsker til fremtiden. Skemaet indeholder endvidere en samtykkeerklæring om videregivelse af oplysninger til kommunen.

Link til eksempel på overgivelsesskema

Opdateret 21.05.2013